Reklamation och Ångerrätt

Vi erbjuder dig 14 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan. Om du vill returnera en vara från en korrekt leverans måste du meddela kundtjänst på kundtjanst@umber.nu, inom 14 dagar räknat från det datum du mottog dina beställda varor.

Uppge ordernummer, och vilken produkt eller produkter det gäller. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss – du behöver aktuell returadress och ett returnummer som ska bifogas i paketet.

Vid ångrat köp, hur får jag använda produkten?

För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket betyder att du får öppna förpackningen och titta på produkten. En förutsättning för att returen ska godkännas är att produkterna är oanvända och inte är skadade. Om returen godkänns får du tillbaka det belopp du betalat för ordern (inkl ev fraktavgift). Du behöver själv stå för returportot enligt Postens portotabell.

Skadat gods

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår Kundservice. Skicka inte tillbaka något utan att först ha varit i kontakt med oss – du behöver aktuell returadress och ett returnummer som ska bifogas i paketet.

Återbetalning/Kreditering

En återbetalning/kreditering sker alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.